Mycket nu alltså…

Semester! Eller kanske snarare föräldraledig? Eller varför inte mellan två jobb? Allt beroende på hur man ser det och vilken dag man tittar på i min kalender.

I torsdags gjorde jag sista dagen på jobbet. Lite sorgligt, många fina minnen som jag tar med mig därifrån. Men, bortsett från att jag kommer att sakna mig blå efter somliga underbara människor jag är van att träffa varje dag, så känns det ändå rätt. Det var dags att gå vidare mot nya utmaningar. Det blev ”bara” fyra år där men jag tror inte att det räcker med en ryggsäck för att stoppa alla upplevelser, händelser och lärdomar i. Snarare en resväska. Modell större. Med hjul. Det har hänt så otroligt mycket att det liksom inte går att minnas allt. Men jag tar det med mig, nånstans i huvudet. Jag har också fått fantastiska vänner som jag också kommer att ta med mig. Kanske kommer vi inte att ses lika ofta men kanske kommer det i stället att bli under en aning mer lättsammare former.

Finfina blommor och annat gott. Tack!

Även N gjorde sin sista dag på förskolan i torsdags. Ljuvliga Låssby förskola som vi travat runt på sedan 2007. Jag skulle tro att det är jag som har störst separationsångest därifrån😉 Jag tror faktiskt inte att ungarna någonsin sagt ”jag vill inte gå till förskolan”. De har båda älskat både pedagoger och verksamheten som passat våra barn som handen i handsken och det är ju så att pedagogerna där känner dem minst lika väl som vi själva😉 A var ju en minglare av högsta slag redan när hon började, medan N har varit en aning mer reserverad och scannar av folk och fä innan hon bestämmer sig för om de är ok eller inte. Så olika men ändå har båda haft så många härliga år där. Delvis för att de verkligen fått vara sig själva båda två.

Så när jag väl hade sagt hejdå till alldeles för många fina människor på samma dag packade vi ihop oss och åkte till stugan! Det var verkligen hundra år sedan sist, men åhhhh så skönt att vara tillbaka. Midsommar firades under mycket stillsamma former och sedan var det inte mycket mer med det. Som av en slump blev det bestämt att vi skulle hyra ut huset under den här veckan så det var ju bara att packa ihop sig och åka hem på söndagen. Just den här veckan passade det mycket bra eftersom schemat är späckat. M har ju varit inne på att hyra ut ända sedan vi köpte det medan jag själv varit en aning skeptisk. Det är ju liksom mitt ställe dit jag bara kan åka och andas ut. Men visst. Det finns ju en poäng med det, det är väldigt trevligt att det inte bara är oändliga utgifter på kontot just nu… Kanske tar vi tag i det lite mer seriöst nästa år. Vi får väl ta den här veckan lite som ett prov.

M och N plockade midsommarblommorna.

Härlig bastu på kvällen. Det behövde huden kan jag lova!

Tulpanerna lever ta mig tusan!

Så! Nu är det tempo som gäller. Veckan är fullspäckad för att maxa tiden som jag ändå inte får dingla med tårna i gräset… Igår var det tandläkarfinal. Herre min get alltså… Tänk att jag gjorde det. Glömmer inte den fullständiga paniken i höstas men nu har jag varit där så himla många gånger. Gapat, bedövat, borrat, opererat, lagat och gud vet allt. Jag vill inte ens räkna på vad det här spektaklet har kostat, men nu är det klart! Det känns bara lite dystert att jag ev. behöver byta tandläkare efter flytten… Vi får väl se. Det känns inte lockande alls att sätta sig i nån annans stol. Bara för att jag överlevt det här året innebär det inte att jag är botad…

Jag har också varit på mitt nya jobb och hälsat på. Kul! Det ska nog bli bra detta. Det är ju alltid läskigt att börja nytt men det känns skönt att veta att den värsta förvirringen kommer att släppa så småningom och de verkar ju himla gulliga där så det ska nog gå bra detta. Ungarna fick hänga med (det går liksom inte att köpa barnvaktstid HUR mycket som helst…) men de var fantastiska. De må vara vilda och galna hemma (jojo, det finns vissa av er som vägrar tro detta… jag ska filma så ska ni få se😉 men när man är i väg nånstans så är de faktiskt som ljus *stolt* Givetvis belönades de med besök i godisaffären på vägen hem. Haha.

I paradiset?

Återstående planer för veckan är att hälsa på N´s nya förskola (alltså, det är ett sabla bussåkande just nu…), jag och A ska klippa oss och jag MÅSTE göra en mycket seriös rensning och sortering här hemma. Jag vet bara inte riktigt var jag ska börja…

Och ja, herregud! Ny bebis i vänskapskretsen också minsann! Tjoho och grattis! Och jag blev så himla full så skratt alltså… Om man försöker få kontakt med någon som fått första barnet brukar det låta ungefär så här: ”Jaa… jooo…. Vi kanske kan höras på lördag. Nästa vecka..?” (OBS! Jag var precis likadan själv…) Med någon som fått nr 3 låter det i stället så här: ”Jajamän, det går fint. Vi håller på att frosta av frysen här så ring du!” Vansinnigt roligt. Jag vet inte om det var tur eller synd att man inte begrep med nr.1 hur det skulle bli fortsättningsvis😉

Lämna en kommentar

Filed under Familj, Jobb

Kommentera

