Status: WC 

Ja, huset går även under namnet ”skithuset”. I sann familjeanda fortsätter allt att gå dåligt. Det är fel på fogen så den blir rosa när den torkar. Bänkskivan till köket, beståendes av tre delar, är repig. Vi orkar inte så vi låter det vara. Men! Del tre passar inte alls och måste reklameras i alla fall. Och så vidare i oändlighet. 

Ibland säger folk: ”gud, jag fattar inte att ni orkar hålla på med det där byggandet”. Och sanningen är väl att det gör vi inte heller. Jag har hört ryktas att det finns tv-program som handlar om folk som bygger ihjäl sig, skiljer sig och har det allmänt hopplöst. Jag undviker de programmen kan jag säga 😉 Annars är de välkomna hit. De får mer än gärna bara göra klart skiten. 

Sedan vi skrev på pappren för huset (nånstans runt slutet av oktober förra året) har det mesta gått rätt så dåligt. Ungefär på det där viset det inte skulle gå den här gången. Och varannan dag känner jag ”nej. Jag skiter i detta nu. Jag står inte ut en sekund till med detta!” Men vad hjälper det? Det hade ju knappast löst något att bara ge upp heller. Så varannan dag försöker jag rycka upp mig och tänka som alla andra säger: ”det blir bra när det blir färdigt”… 

  Kvällsmys! 

Lämna en kommentar

Filed under Vi bygger nytt

Kommentera

