En gnutta luft

Det har varit en bra helg! En aning energi, ork eller vad man nu vill kalla det har infunnit sig. Inga kopiösa mängder, men ja. Lite i alla fall! Det är underbart. 

Jag orkade krafsa fram ögonskuggorna och övertygade M om att åka på shopping. Och ja, kära vänner, jag har nog hamnat på rätt sida stan. Det är ju hur nära som helst till t.ex. Freeport! Ica Maxi i Kungsbacka var ju rätt trevligt det med får jag ju säga. När jag är i min normala form finns det inte mycket som slår känslan av ett bra fynd, att packa upp ett Skincity-paket eller nya strumpbyxor. Ja. Hade jag inte varit livrädd för allt vad skulder, krediter och lån heter så hade jag nog kunnat shoppa mig rätt olycklig… 

Men, tillbaka till Freeport nu då. Vilka trevliga fynd! En ljuvlig kappa från Desigual (som säkert kommer göra sig fantastiskt under min reflexväst här ute på landet…) fick följa med hem. Fantastiskt trevligt. 

  
 M har också köpt sig fri från årets juklapp genom att jag köpte den till mig själv. Somliga saker må vara fullständigt onödiga i livet, men nu ville jag ha en jättestor nagellacksflska i glas och det är ju bara jul en gång om året eller hur? 😉 

  

Jag har dock inte bara ägnat mig åt onödiga saker. Barnen har fått gardiner i rätt längd. Oerhört tröttsamt den stunden jag inte hittade varken nålar eller måttband. Äh, skitsamma! Det blev ju hyfsat ändå får jag säga. Nu kan vi börja fixa resten av piffet kanske om orken håller i sig. En vägg ska tapetseras bland annat. Vi får väl se när det blir. 

  N’s rum

  Hos A

  Bordet har fått en duk. Vuxet.

  

 Sovrummet börjar ta sig

Lämna en kommentar

Filed under Fawlty towers, Shopping

Kommentera

