Hemåt

Imorgon är det dags att åka hem. I vanlig anda blir jag helt deprimerad bara av tanken. För även om vi har flyttat och i princip helt bytt liv är åkahemkänslan precis och exakt den samma som den alltid varit.

Är jag orättvis kanske? Har jag bestämt mig för att hemma inte känns hemma och aldrig kommer att göra?

Men var är då hemma? Vad är hemma? Är det här i det röda huset som är lite snett och skevt? Eller är det bara känslan av att ha sin familj nära? Att det inte känns lika ensamt här som i utkanten av den stora staden?

Nä hörrni, jag vet inte. Jag blir inte klok på detta så jag packar väl ihop i stället.

IMG_7911 kopiera

2 kommentarer

Filed under Övrigt, Drömkåken, K funderar

2 responses to “Hemåt

  1. Francke

    Nu efter ca 10 år i Mellerud så börjar jag känna att det är nog trots allt här som jag hör hemma. Men ändå… finns den där… känslan av att vilka bryta upp och flytta ner till Gbg igen. Usch vad svårt det är (men i mitt fall så håller äldsta grabben mig fast i Mld’s kommun).

    • K

      Ja, det är knepigt det där alltså. Vad är det egentligen som gör att man känner sig hemma på det ena eller andra stället? Och ja, barnen spelar ju stor roll. Tyckte det var jobbigt nog att bestämma att de skulle byta skola och förskola. Kan tänka mig att det momentet blir ännu mycket svårare om man behöver bry sig om och ta hänsyn andras känslor och åsikter också.

Kommentera

