Sjukornas månad 

Det heter ju vabruari nu för tiden. Och visst, A (av alla) har haft sig en omgång. Men mest synd är det om mig själv faktiskt just nu. Det är otrevligt att vara sjuk. Att inte orka nånting och bara det här att det inte går över gör mig tokig! Jag saknar mig själv liksom. 

Jag är inte den som är på vårdcentralen särskilt ofta. 2002 var jag där. Och en galen påsk för några år sedan. Efter det besöket sov jag i tre dygn eller nåt sånt. Det var bra. Just det. En gång när jag var helt övertygad om att jag hade halsfluss försökte jag boka en tid, men det fanns inga. 

Men så nu då efter att ha dragits med det här eländet i tio dagar (jag har diagnosticerat mig själv under tiden. På dagarna har jag lunginflammation och halsfluss och på nätterna influensa. Mellan varven får jag spännande blodtrycksfall och får vila på parkbänkar) så tänkte jag att jag faktiskt skulle besöka vår nya vårdcentral. (Alltså gud så modernt det blivit, man betalar direkt på läkarens rum!) 

Jag vet inte om det var till glädje eller sorg att jag bär omkring på diverse virus och inte bakterier som byts ut till nya spännande med jämna mellanrum. Inget att göra åt alltså och så här kan det hålla på ett tag tydligen. Dricka vatten och ta en Ipren. Känns lika motiverat som när man blir hemskickad från förlossningen med order om att ta en Alvedon… Herregud. Hela poängen är ju att man ska få lustgas! 

Lämna en kommentar

Filed under Irriterande

Kommentera

