Helg i stugan 

Liten uppdatering sedan senast: 

A har fyllt år. 10 år. Hjälp. Det får mig att fundera på hur det har gått till. 10 år! Det är ju inte så att det direkt har varit innehållslösa år. Icke. Jag har tagit en examen, vi har har byggt två hus, sålt ett, köpt stugan och blåst ur i princip hela inredningen där, ett bröllop, ytterligare ett barn, två jobb. Små och stora erfarenhet, enkla och svåra upplevelser. Kanske inte så konstigt att det känts som om tiden bara rusat i väg? 

Just nu önskar jag mig mest lugn och ro. Jag vill inte ha nya projekt, äventyr eller upplevelser. 

Det bästa stället för just enkelhet är stugan. Jag och ungarna är här i helgen och det är precis som det ska vara. Vi gör inte många knop. På kvällarna fylls hallen av tofflor. Olika många par olika veckor men oftast några i alla fall. Det är livskvalité mina vänner. Nu räknar vi ner till påsk. Då blir det massor av tofflor! ❤️ 

  Lyckades hitta en akuktion! Kul! Tyvärr ville jag ha allt men köpte inget. Kommer ångra mig resten av livet…

  Bestämde mig dock för att stödja det lokala näringslivet. Hedervärt va? Tycker att de moderniserat sig det sista och hittade två fantastiskt fina vaser. Nu är det ju inte gratis bara för att det är lokalt så jag fick nöja mig med en av dem. För tillfället… Det ska bli fint att få med sig en bit av Dalsland hem igen. 

Lämna en kommentar

Filed under Drömkåken, Familj, K funderar

Kommentera

