Häxkonster

Alltså det är nåt med påsk. Varje år längtar jag. Några extra dagar ledigt. Stugan. Familjen. Solen ska skina och jag ska sitta ute och dricka kaffe. Godis och ansiktsmasker. 

Men så kommer verkligheten. Och jag är totalt utmattad, under isen eller sjuk. I år kände jag däremot att jag verkligen hade förutsättningarna på min sida. Sjukdomsbiten var avklarad och jag är inte ett dugg stressad på mitt jobb. Ungarna är någorlunda harmoniska och vi ska varken sälja ett hus eller står i startgroparna till att bygga ett nytt. Yay! Mot påsken. 

Men icke. Igår kom det smygandes och idag är jag så klart olidligt trött samtidigt som jag höjer vattennivån i kanalen genom mina nysningar. Vad är det här?! Det är orättvist! 

I kväll får barnen en lektion i att skrämma häxor på håll från balkongen. Ibland blir det helt enkelt inte som man tänkt sig men på något sätt känns det gott bara att veta att dem vi tycker om finns nära. Även om vi får nöja oss med att blinka med ficklampor och raketer till varandra. 

  

Lämna en kommentar

Filed under Drömkåken, Familj

Kommentera

