10 april

Den kloka delen av hjärnan säger mig att det är vår. Ändå känns det som att vintern har pågått i tre år och fortfarande håller på.

Jag har varit i stugan i helgen. Själv. Märkligt. Jag tror inte att det nånsin hänt tidigare faktiskt. Passade nog råkade syster också vara på plats. Mycket bra helg. Trots regn. Lagom till söndagens nuskajagåkahemlamhet tittade solen fram givetvis. Why?! Men, jag skola icke vara bitter över detta. Jag hann lufta tårna en stund i solen. Det var trevligt. På tåget hem hann jag halvvägs innan det var mulet igen. Ordningen återställd alltså.



Blåsippor, syrenknoppar och nästan barfota. Det ÄR ju vår förbövelen! 



Hemma har resten av gänget ägnat sig åt annat. Lite plantering, några liter glass, fortsatt altanbyggande och olika kalas.

Lämna en kommentar

Filed under Drömkåken, Familj, Fawlty towers

Kommentera

