Varde jord

Ett visst mått av produktivitet har uppnåtts under helgen. 10 ton jord har skyfflats ut. Tyvärr räckte inte detta så då vet vi vad vi ska göra nästa helg. Jag får erkänna att jag inte kände mina armar i morse… Att därför ge sig på att hugga ihjäl lerhögarna var därför dömt att misslyckas. Jag scannade och lade in den enorma hög byggfakturor som blivit liggandes sen i vintras. (Alltså de ÄR betalda, men att sen sortera in dem på rätt ställe har liksom ”glömts bort”.)

Jag har planterat lite också. Har visserligen ingenstans att ställa krukorna. De gör sig dåligt i lerhögarna. Därför har jag flåsat M i nacken om att bygga klart entrén så att jag i alla fall kan ställa dem där. Han är på god väg men än står krukorna i leran… 

M har också införskaffat en ny leksak som tydligen fungerade som den skulle. Gruset i altanen för plaskdammen är på plats. 

Ja. Det var väl det hela. Ny vecka väntar. 

  Lilla högen på fel plats

  Lilla högen på rätt plats. Det ser lite ut som en långpannekaka. Kärleksmums typ. 

  De ligger kvar…

  Leksaksdag

  Häpp! Det tar sig! 

  Blev full i skratt under planteringen och tänkte på min syster som hatar nejlikor. Nu kommer jag att tänka på dig varje gång jag ser dem, haha.

    Under sorteringen av pappren hittade jag visningskatalogen från förra huset. Idag är det ett år sedan vi sålde det. En smula vemodigt att bläddra igenom den faktiskt… 

Lämna en kommentar

Filed under Fawlty towers

Kommentera

