Måtte djävulen ta alla chilifrukter

Detta skulle kunna vara ett husmoderligt DYI-inlägg. Det är det inte. 

Det finns en orsak till att man tittar på Tv-program och läser blogginlägg med fröjdigt hemmaknåpat innehåll. Det är för att man ska titta och läsa. Man ska inte pröva själv.

Hur som haver så tror M att han gillar chili. Så till den grad att han köpte ett antal plantor under tidig sommar. Och visst, de var jättefina. Färgglada och piffiga där i växthuset. Men. Nu är det höst och man kan antingen välja att låta dem döden dö eller göra nåt åt dem. I en svag stund tänkte jag att chilisalt kunde vara trevligt. 

Så. Efter att ha hackat de små jävlarna i en och en halv timme, torkat i ugn, mixat salt med basilika och mynta och slutligen blandat runt kan jag meddela att jag vrider mig i plågor värre än förlossningsvärkar. Att säga att mina händer brinner sedan ett par timmar är att förminska det hela en smula. 

Slutats: gör aldrig nånsin chilisalt. Inte utan svetshandskar på. 

En hurtig start 

Dela, skära, dela, skära..

Det blev en del över

Färdigskuret. Här kändes händerna fortfarande intakta.

Vid det här momentet var jag tvungen att gå runt med vantar på händerna för att ens kunna röra fingrarna

N tycker att det luktar vedervärdigt

Men visst serru. Med livet som insats. 

Lämna en kommentar

Filed under Piff och pynt

Kommentera

