Mot jul!

Senaste åren har det varit dåligt med julkänslan och förra året var det bedrövligt. Jag vill ju att det ska kännas så där som när man var barn. Varmt och mysigt liksom. 

Jag har ju nu då insett att det inte kommer av sig själv, känslan… Så i år ska jag gå all in och banne mig göra jul. Jag ska göra egna julklappar och kanske en glögg? Risken finns att det kommer gå över styr men det får vi ta då. 

I helgen har jag alltså börjat. Förra året gjorde A fantastiska små söta tomtar på skolan och jag tänkte att det där kunde väl inte vara så svårt. Även om man är perfektionist. Så. Lera inhandlades och skapandet kunde börja. Barnen gav upp efter en kvart. Själv satt jag i sju timmar och gjorde 73 tomtar. Jahadå! Min kreativa syster kom förbi och försökte stå emot pillandet, det gick dåligt 😉

Tomtarna transporterades hem och nu återstår montering… 

Mot julen! 


Lämna en kommentar

Filed under Familj, Piff och pynt

Kommentera

