Julglöggen

Arbetet mot julen går vidare! Jag verkar uppenbarligen inte ha blivit avskräckt på DIY-projekt efter chiliincidenten eftersom jag fick för mig att göra glögg… 

Och då har jag två val. Antingen googlar jag. Eller så gör jag nåt mycket smartare. Frågar pappa. För nu är det så, att om barndomens jular var varma och mysiga, så gick många andra dagar i humlets och maltens tecken. Och då pratar vi inte små ölssatser från hobbyaffären. Icke. I frysen samsades skinkan med humlepuckar, i iskalla badrum stod jäshinken och bubblade och i trappuppgången låg humledoften som ett moln. Det är också speciella, härliga minnen. Ofta något nytt spännande projekt på gång med det ena roligare namnet efter det andra. 

Jag insåg ju att här fanns experthjälp i ämnet att få. Mycket riktigt. Jäsrör och utförliga instruktioner med insidertips landade snart i brevlådan. Och med den hjälpen kan man ju bara inte misslyckas tänkte jag. 

Så. Inköpen gjordes, Sanna, Shirley och Sonja i högtalarna och ett gäng clementiner senare var jag redo att ta mig an uppdraget. 

Redo!

Utförliga instruktioner 


Viktiga tillbehör

Man skola icke slarva med hygienen.




Nu så! Bara att vänta på bubblet…

Lämna en kommentar

Filed under Piff och pynt

Kommentera

