Återhämtning

November var en rätt dyster månad, hälsomässigt sett. Lite så där varannan dag halvdålig. Men lagom till att vi skulle säga tack och adjö till mörkermånaden nr.1 kom det i kapp mig. Herreminget. Pang sa det så låg jag i soffan och yrade med 39,5. 

Fördelen med att vara så sjuk är att man inte orkar bry sig om att man borde passa på att ta tvätten, läsa den där skolboken, börja med sista tentan eller de där jobbgrejerna. Och även om febern gav med sig har jag faktiskt försökt träna på att vara sjuk. Ligga still. Inte dammsuga. Det är ganska svårt när febern börjar sjunka. Men nej. Den här gången bestämde jag mig för att vara en smula självisk. Kanske borde vi vara det lite oftare? 

Helgen tillbringar vi ändå i stugan. Ligga still kan jag ju ändå göra. Nåja, inte lika lätt där… Julkorten har tagits och M slängde ihop ett litet spontant pepparkaksbak som i all sin enkelhet blev riktigt bra. Ingen blev osams, degen bakades upp innan alla ledsnade och själv gjorde jag ingenting. Mycket bra alltså. 

Lämna en kommentar

Filed under Drömkåken, Familj

Kommentera

