Nytt år, gamla tänder

Jahaja. Idag har jag varit hos dr. Tandrot och fixat den trasiga tanden. Det tog fem min. Skönt. Och jag klarade det utan bedövning utan att dö! Därefter hade jag tid hos tandhygienisten. Spännande! En fantastisk dam som verkligen brann för sitt yrke och att ta hand om sina patienter. Närmre 1,5 timme. Ytterligare en anledning till att jag fortsätter att envisas med att åka tillbaka dit trots att det idag tog två timmar. Enkel väg… Tänk så himla viktigt det där är alltså. Kanske inom alla vård- och omsorgsyrken. Hade jag haft de där två sedan år tillbaka kanske det inte hade behövt bli som det blev. 
Nåja. Nu är jag så botad det går att bli och vi ses ju ganska ofta. Det blir inte billigt men det får det vara värt. 8 veckor till nästa gång. Det är i alla fall en bekräftelse på att tänderna inte håller på att ramla ut när de sliter så där utan att jag tappar dem… Bra. 

En snabb sväng genom stan på väg hem. Några reafynd till barnen. Själv avvaktar jag tills några rejäla webreor sätter fart… 

Iskallt är det också! 

Jag jobbar mig igenom håret också. Jag borde verkligen låta nån annan göra det men jag är alldeles för snål för det. Det är tillräckligt att gå och klippa sig en gång om året… Vilken process det är! 

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt

Kommentera

